Δήμητρα Γεωργακοπούλου - Μπάστα

Απολογισμός Δήμητρας Γεωργακοπούλου – Μπάστα

«Οφείλω και σήμερα στο πλαίσιο της λογοδοσίας όλων των κυβερνητικών στελεχών να καταθέσω τον απολογισμό μου, αλλά και να αποχαιρετήσω τους φίλους Ηπειρώτες και Δυτικομακεδόνες», ήταν τα πρώτα λόγια που χρησιμοποίησε η απερχόμενη Γενική Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου – Δυτικής Μακεδονίας κ. Γεωργακοπούλου – Μπάστα, κατά τη συνέντευξη τύπου, που παραχώρησα στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης της περιοχής, προκειμένου να παρουσιάσει τον Απολογισμό Έργου, κατά τη θητεία της στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση.

«Κλήθηκα, τόνισε, στη πιο δύσκολη μεταπολιτευτικά περίοδο να ΣΥΣΤΡΑΤΕΥΘΩ στην κοινή προσπάθεια για να μπορέσει η χώρα να σταθεί όρθια. Δεν θα αναφερθώ ούτε στο τι βρήκαμε, ούτε στο πως φτάσαμε εδώ που φτάσαμε. Είναι γνωστά και δεν έχει κανένα νόημα να γυρίζουμε πίσω» και συνέχισε :

«Προσπάθησα από την αρχή σε μια περιοχή, όπως η Ήπειρος και η Δυτική Μακεδονία, με τεράστια συγκριτικά πλεονεκτήματα και μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης, να αντιμετωπίσω ανοιχτά μέτωπα για την περιοχή. Μη ξεχνάτε: Αναξιοποίητα κονδύλια του ΕΣΠΑ, Αναπτυξιακός Νόμος, γενικά Περιβαλλοντικά Προβλήματα, ΧΥΤΑ, Ρυθμιστικό, Λίμνη, κ.λ.π. Αυτά τα συγκριτικά πλεονεκτήματα προσπαθήσαμε να αναδείξουμε και να αξιοποιήσουμε με μια σειρά από πρωτοβουλίες σε συνεργασία τόσο με τους τοπικούς φορείς όσο και με τα αρμόδια υπουργεία προκειμένου να αποτελέσουν αντικείμενο επενδυτικού ενδιαφέροντος με πολλαπλασιαστικά οφέλη για την περιοχή».

Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε κατά τη θητεία της στην αναβάθμιση σχέση πολίτη – Κράτους «καθιερώνοντας, όπως επεσήμανε, όρους διαφάνειας, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση σε θέματα οικονομικής διαχείρισης, προωθώντας τη μείωση του χρόνου εξυπηρέτησης των πολιτών και βελτιώνοντας την εν γένει προσβασιμότητα τους, στις παρεχόμενες υπηρεσίες»

Ταυτόχρονα μεγάλη βαρύτητα δόθηκε στη διαφάνεια όλων των ενεργειών και αποφάσεων που ελήφθησαν με στόχο τη διασφάλιση ενός υγιούς περιβάλλοντος ισοτιμίας, «το οποίο μας επέτρεψε να θέσουμε στο περιθώριο νοοτροπίες και λογικές κολλητών, αρεστών και ημετέρων, που δημιούργησαν κατά το πρόσφατο παρελθόν, σχέσεις εξάρτησης και συντηρούσαν ένα νοσηρό κλίμα αδιαφάνειας στις σχέσεις πολίτη-κράτους», όπως είπε χαρακτηριστικά.

Κατά τη συνέντευξη παρουσιάστηκαν τόσο οι στόχοι της μεταβατικής περιόδου, από τις Κρατικές στις Αιρετές Περιφέρειες όσο και ο επιτελικός ρόλος της Αποκεντρωμένης Διοίκησης (Α.Δ.), ως ενιαίας διοικητικής μονάδας του κράτους, αλλά και το έργο του χρονικού διαστήματος από 01-01-2011 έως και σήμερα.

Όπως είπε η απερχόμενη Γενική Γραμματέας κ. Δήμητρα Γεωγρακοπούλου- Μπάστα «Κληθήκαμε να συμβάλλουμε στη πιο μεγάλη διοικητική μεταρρύθμιση του Κράτους ζώντας μια μεταβατική περίοδο, όπου έπρεπε να ανταποκριθούμε στις ανάγκες δύο Περιφερειών με στόχο : Να μην παραδώσουμε εκκρεμότητες στις Αιρετές Περιφέρειες»

 

ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ – ΕΠΙΤΕΛΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ

Αναφορικά με τον επιτελικό ρόλο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης ως ενιαίας αποκεντρωμένης μονάδας του Κράτους,   αναφέρθηκε στις προτάσεις και ενέργειες της Α.Δ, προκειμένου να λυθούν προβλήματα που προέκυψαν κατά την εφαρμογή του Προγράμματος «Καλλικράτης» και τόνισε χαρακτηριστικά : «Το πνεύμα του προγράμματος «Καλλικράτης» δεν είναι οι Α.Δ. να «καπελώνουν» την Αυτοδιοίκηση, όπως λέγεται. Οι Α. Δ. καλούνται να συμβάλλουν στην επιτυχία αυτού του εγχειρήματος για μια Ανεξάρτητη Αυτοδιοίκηση που δεν θα χρειάζεται το Κράτος. Ίσως πολλές παρεξηγήσεις να δημιουργήθηκαν από αστοχίες του Νόμου αναφορικά με επικαλύψεις αρμοδιοτήτων, τη μη συνειδητοποίηση του ρόλου του καθενός κ.λ.π.»

« Ως πολιτικός που ξεκίνησα από την Αυτοδιοίκηση και πιστεύω στην Αυτοδιοίκηση,   κατάλαβα ότι για να υπάρχει αυτοδιοίκηση πρέπει να υπάρχει και έλεγχος, πρέπει να υπάρχουν οι διακριτοί ρόλοι μεταξύ του Κράτους και της Αυτοδιοίκησης.

- Ναι ! Πρέπει να γίνουν σαφείς οι διακριτοί ρόλοι.

- Ναι ! Πρέπει να ελεγχόμαστε όλοι.

Αλλά μη ξεχνάμε ότι είναι ένα εγχείρημα που ξεκίνησε μόλις πριν ένα χρόνο. Πραγματικά πιστεύω, ότι μόνο με τη συμβολή όλων και ιδίως των αυτοδιοικητικών, ο «Καλλικράτης» μπορεί να καταστεί μια μεγάλη μεταρρύθμιση για τη χώρα»

 

ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ

Αναφορικά με τη μεταβατική περίοδο η απερχόμενη Γενική Γραμματέας τόνισε «έχοντας την τιμή να διατελέσω ως η τελευταία διορισμένη Περιφερειάρχης Ηπείρου συμμετείχα ενεργά στην προετοιμασία μετάβασης από τις Κρατικές στις Αιρετές Περιφέρειες, έναν νέο θεσμό με σκοπό την ενίσχυση της Αυτοδιοίκησης και της Περιφερειακής Ανάπτυξης».

Ο μοναδικός στόχος της μεταβατικής περιόδου ήταν η ομαλή και χωρίς προβλήματα μετάβαση από τις Κρατικές στις Αιρετές Περιφέρειες Ηπείρου και Δυτικής Μακεδονίας και αυτό επιτεύχθηκε έχοντας εποικοδομητική και συνεχή συνεργασία με όλους ανεξαιρέτως τους πολιτικούς, αυτοδιοικητικούς, παραγωγικούς, κοινωνικούς φορείς και πρωτίστως τους Πολίτες της περιοχής. Διότι μόνο ο Πολίτης είναι αυτός που μας κρίνει, μας απορρίπτει ή μας επιβραβεύει.

 Η κ. Γεωργακοπούλου – Μπάστα δεν παρέλειψε να αναφερθεί στη δύσκολη σημερινή συγκυρία τονίζοντας τα εξής :

«Η χώρα μέσα από τις στάχτες της θα πρέπει να ξαναγεννηθεί. Έχουμε χρέος απέναντι στις επόμενες γενιές, που τις φορτώσαμε με μεγάλα βάρη και «αμαρτίες», να συμμετέχουμε όλοι στην αφύπνιση της κοινωνίας, στην ανάδειξη υγειών δυνάμεων αλλά και ανθρώπων που θα βάλουν πλάτη για να υπάρξει αισιόδοξη επόμενη μέρα.

Οφείλουμε σήμερα να πούμε όλη την αλήθεια στον ελληνικό λαό και να σχεδιάσουμε όλοι μαζί την πορεία αυτού του τόπου.

Αν πριν δύο χρόνια λέγαμε ότι «δεν πρέπει να πάει καμιά μέρα χαμένη» σήμερα πρέπει να πούμε ότι <<χωρίς τη χάραξη εθνικού αναπτυξιακού σχεδιασμού>> δεν υπάρχει μέλλον για την ανασυγκρότηση της χώρας, δεν υπάρχει μέλλον για τις νέες γενιές.

Οι απαιτήσεις των καιρών από την πολιτική ηγεσία του τόπου είναι μεγάλες και ελπίζω πραγματικά η συνεργασία των κομμάτων στη συγκυβέρνηση να αποδώσει τα προσδοκώμενα. Ίσως αν είχε εμπεδωθεί αυτό το πνεύμα συνεργασίας νωρίτερα να ήταν διαφορετικές και οι εξελίξεις για τη χώρα.

Φύσει αισιόδοξη θέλω να πιστεύω πως θα τα καταφέρουμε. Οφείλουμε να τα καταφέρουμε!!»

Παράλληλα ευχαρίστησε όλους :

- Τους Βουλευτές, τους Περιφερειάρχες, τους Δημάρχους, τους Κοινωνικούς Φορείς, τους Πολίτες «για την εποικοδομητική συνεργασία και τη συμβολή τους στα προβλήματα που κληθήκαμε άμεσα να αντιμετωπίσουμε. Συνεργαστήκαμε σ’ ένα πλαίσιο συνεκτίμησης, συναντίληψης και συνευθύνης»

- Τους συνεργάτες, δηλαδή τους υπαλλήλους τόσο της πρώην Κρατικής Περιφέρειας Ηπείρου, όσο και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου – Δυτικής Μακεδονίας.

- Τους εκπροσώπους των Αστυνομικών και Πυροσβεστικών Αρχών, «για την άμεση ανταπόκρισή τους στα δύσκολα προβλήματα που αντιμετωπίσαμε» . Και

- Τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, « που με βοηθήσατε με την κριτική σας, καλή ή κακή, να εντοπίσω προβλήματα ή παραλείψεις».

Να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο αυτό η απερχόμενη Γενική Γραμματέας κ. Δήμητρα Γεωργακοπούλου – Μπάστα , επισκέφθηκε κατά την εβδομάδα που μας πέρασε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες Ηπείρου – Δυτικής Μακεδονίας, προκειμένου να χαιρετήσει από κοντά όλους τους φορείς και τους υπαλλήλους των υπηρεσιών μας.

Κλείνοντας αναφέρθηκε στο ανθρώπινο δυναμικό τόσο της Ήπειρου, όσο και της Δυτική Μακεδονίας λέγοντας χαρακτηριστικά «Γνώρισα πραγματικά πολύ καλά μυαλά, χρήσιμους ανθρώπους για την Κοινωνία, που πρέπει να τους αξιοποιήσουμε για τις επόμενες γενιές» και συνέχισε «στο πρόσωπό μου να ξέρετε όλοι οι Ηπειρώτες και Δυτικομακεδόνες ότι θα έχετε μια φίλη και σύμμαχο στις κοινωνικές διεκδικήσεις και τα αιτήματα της περιοχής».

Ο αναλυτικός Απολογισμός του έργου της απερχόμενης Γενικής Γραμματέως έχει ήδη αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ώστε ο καθένας και κυρίως ο κάθε πολίτης να μπορεί να ενημερωθεί. Ας αναφέρουμε, ωστόσο, συνοπτικά το έργο που παρουσιάστηκε :

 

ΔΡΑΣΕΙΣ – ΘΕΜΑΤΑ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΗΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ :

 

-          Στηρίχθηκαν οι Ο.Τ.Α. Α’ και Β’ Βαθμού, κάνοντας όλες   τις απαραίτητες ενέργειες, για τη διοικητική υποστήριξη και για την ορθολογική διαχείριση τόσο του υπαλληλικού προσωπικού όσο και του κτιριακού δυναμικού σε συνεργασία πάντα με τους εκπροσώπους των ΟΤΑ και

-          Συμβάλλαμε σημαντικά στην εν εξελίξει διοικητική μεταρρύθμιση μέσω της ενίσχυσης του επιτελικού ρόλου των Α.Δ. και της μείωσης της γραφειοκρατίας, της μη επικάλυψης αρμοδιοτήτων και της αποτελεσματικότερης – αποδοτικότερης λειτουργίας των υπηρεσιών τους.

 

Παράλληλα επικεντρώθηκαμε :

-    Στη Διαφάνεια και τη Διαύγεια των αποφάσεων μας καθιερώνοντας όρους διαφάνειας, αναβαθμίσε τη σχέση πολίτη-κράτους, δόθηκε βαρύτητα σε θέματα οικονομικής διαχείρισης,

Στον τομέα αυτό μεγάλη δικαίωση απετέλεσε το γεγονός ότι ο δικτυακός τόπος της Αποκεντρωμένης Διοίκησης επανειλημμένα έχει χαρακτηριστεί ως υποδειγματικός και επιμελώς οργανωμένος στην ενότητα του προγράμματος «Διαύγεια», από τα Υπουργεία Εσωτερικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης καθώς και το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α.)

Να σημειωθεί ότι το Υπουργείο Εσωτερικών αξιολογώντας τις δυνατότητές της Α.Δ. σ’ αυτόν τον τομέα ανέθεσε στους υπαλλήλους του Τμήματος Διαφάνειας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου – Δυτικής Μακεδονίας, την ανάπτυξη για λογαριασμό του Υπουργείου Εσωτερικών, διαδικτυακής εφαρμογής πανελλήνιας εμβέλειας για την παρακολούθηση της προσέλευσης των Δικαστικών Αντιπροσώπων στα 20.552 Εκλογικά Κέντρα της Ελληνικής Επικράτειας κατά τη διεξαγωγή των Εθνικών Βουλευτικών Εκλογών της 6ης Μαίου 2012 καθώς και της 17ης Ιουνίου 2012. Χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση για το Υπουργείο Εσωτερικών.

-          Στην Εποπτεία και τον Έλεγχο νομιμότητας των ΟΤΑ α’ & β’ βαθμού

Στελεχώθηκαν οι υπηρεσίες της με έμπειρο προσωπικό προκειμένου να ανταποκριθούν στις απαιτούμενες ανάγκες, δεδομένου ότι :

ü  Ελέγχθηκαν 23.500 περίπου αποφάσεις Ο.Τ.Α. Α’ Βαθμού, Νομικών Προσώπων αυτών, Επιχειρήσεων και Συνδέσμων ΟΤΑ.

ü  Ελέγχθηκαν 3.400 περίπου αποφάσεις Ο.Τ.Α Β’ Βαθμού.

ü  Ελέγχθηκαν 320 περίπου προσφυγές κατά αποφάσεων ΟΤΑ και Ν.Π.Δ.Δ.

-          Στη σωστή και ορθολογική διαχείριση των κτιριακών υποδομών με βάση την πολιτική της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Εσωτερικών, με σκοπό την εξοικονόμηση πόρων από τον περιορισμό της σπατάλης και των εξόδων σε μισθώματα κτιρίων. Επιτεύχθηκε μια μείωση 55.227,00 ευρώ του τακτικού μας προϋπολογισμού κατά το έτος 2012.

Παράλληλα έγινε μια προσπάθεια για τον εντοπισμό δημόσιων κτιρίων που παραμένουν αναξιοποίητα προκειμένου να στεγαστούν τόσο Υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, όσο και Περιφερειακές Υπηρεσίες Υπουργείων που στεγάζονται σε ενοικιαζόμενα κτίρια.

-          Στην ορθολογική διαχείριση του τακτικού μας προϋπολογισμού, ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα της Κυβέρνησης για μείωση των δαπανών με κάθε δυνατό τρόπο.

-          Έγιναν παρεμβάσεις, με στόχο τη λύση προβλημάτων, που αντιμετώπιζαν οι πέντε Συνοριακοί Σταθμοί, χωρικής μας αρμοδιότητας και η προώθηση νομοθετικών ρυθμίσεων για απλοποίηση των διαδικασιών χρηματοδότησής τους.

 

ΕΠΙΚΕΝΤΡΩΘΗΚΑΜΕ επίσης:

-     Στην άσκηση εποπτείας και έλεγχου των τετρακόσιων τριάντα πέντε (435) Κληροδοτημάτων στην Ήπειρο και εκατόν πενήντα (150) στη Δυτική Μακεδονία.

-        Στη Λειτουργία των Υπηρεσιών Αλλοδαπών Μιας Στάσης στα Ιωάννινα, Άρτα, Κοζάνη και Καστοριάς και είμαστε έτοιμοι εντός του καλοκαιριού για τη λειτουργία τους και στους άλλους Νομούς.

-       Στην αξιοποίηση στο έπακρον των διατιθέμενων πόρων για την προστασία, την ανάπτυξη και αξιοποίηση των δασών. Συνοπτικά οι δράσεις και παρεμβάσεις μας επικεντρώνονται κυρίως :

ü  Στην αξιοποίηση των πόρων από το «ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΑΜΕΙΟ», και στην υλοποίηση έργων και εργασιών αντιπυρικής προστασίας και οδοποιίας, ύψους 363.000,00 € (για το έτος 2012).

ü  Στην ορθή εφαρμογή του Προγράμματος «Δασοπροστασίας για το έτος 2012», προϋπολογισμού ύψους, έως τώρα, 253.965,00 €.

ü  Στη σύναψη πέντε (5) προγραμματικών συμβάσεων με τους ΟΤΑ, για την μελέτη και εκτέλεση διαφόρων δασοτεχνικών έργων επί Δημοσίων Δασών και Δασικών Εκτάσεων, προϋπολογισμού ύψους 1.260.000,00 €.

ü  Στην αξιοποίηση πόρων του Προγράμματος «Αγροτικής Ανάπτυξη της Ελλάδος 2007-1013 (Π.Α.Α.)- Αλέξανδρος Μπαλτατζής», στο οποίο εντάχθηκαν δεκαεπτά (17) έργα προϋπολογισμού ύψους 15.421.184,09 €.

ü  Στην αξιοποίηση πόρων του Ε.Π. «Θεσσαλίας-Στερεάς Ελλάδας-Ηπείρου 2007-2013» (ΕΣΠΑ) στο οποίο εντάχθηκαν επτά (7) έργα, προϋπολογισμού ύψους 3.067.690,22 €.

ü  Στη συμμετοχή μας σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα.

ü  Στην επικαιροποίηση, ανάρτηση και κύρωση δασικών χαρτών.

ü  Στο πρόγραμμα υλοτομιών των δημόσιων και μη δημόσιων δασών

-          Στη στήριξη της αγροτικής ανάπτυξης, που αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την ανάπτυξη της χώρας, ειδικότερα κατά την παρούσα κρίσιμη συγκυρία.

-          Στο Χωροταξικό και Πολεοδομικό Σχεδιασμό (προώθηση των Γ.Π.Σ. & ΣΧΟΟΑΠ)

-         Προωθήσαμε την πράσινη ανάπτυξη, με την Περιβαλλοντική αδειοδότηση και την ορθολογική διαχείριση των ΑΠΕ και του Ορυκτού Πλούτου.

-      Διενεργήσαμε διαγωνισμό για την αξιοποίηση του Γεωθερμικού Πεδίου στις «ΣΥΚΙΕΣ» Άρτας, που αποτελούσε πάγιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής.

-   Προχωρήσαμε, σε συνεργασία με το ΥΠΕΚΑ στη σύνταξη των Σχεδίων Διαχείρισης, μετά από διαβούλευση με εκπροσώπους όλων των Περιφερειακών Ενοτήτων, με στόχο την ορθολογική διαχείριση των υδάτινων πόρων και την προστασία των σπάνιων οικοσυστημάτων που διαθέτει τόσο η Ήπειρος όσο και η Δυτική Μακεδονία.

 

ΔΡΑΣΕΙΣ - ΘΕΜΑΤΑ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ

Κατά τη μεταβατική περίοδο (01-01-2011 έως 30-06-2012) η Αποκεντρωμένη Διοίκηση επικεντρώθηκε :

-          Στην αξιοποίηση με τον καλύτερο και πιο αποδοτικό τρόπο των κονδυλίων του ΕΣΠΑ, βελτιώνοντας τους δείκτες ανάπτυξης σε όλα τα επίπεδα που κατέταξαν τις Περιφέρειες Ηπείρου και Δυτικής Μακεδονίας μεταξύ των πρώτων Περιφερειών της χώρας σε επίπεδο επιδόσεων και αποτελεσμάτων.

EΝΔΕΙΚΤΙΚΑ για την Ήπειρο η απορροφητικότητα του ΕΣΠΑ από το 3,2% το Δεκέμβριο του 2009 ανήλθε στο 27,46% τις 30 Ιουνίου 2011, ενώ στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας αυξήθηκαν αισθητά οι ρυθμοί υλοποίησής του.

Το σύνολο των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων (Π.Ε.Π.) Ηπείρου και Δυτικής Μακεδονίας ανέρχονταν στο ποσό των 712.095.471, 00 €, εκ των οποίων 332.300.000,00 € αφορούν το ΠΕΠ Ηπείρου και 379.795.471,00 το ΠΕΠ Δυτικής Μακεδονίας.

Ειδικότερα το Π.Ε.Π. Ηπείρου ξεπέρασε το 100% της ενεργοποίησής του καθώς και το ποσοστό επιλέξιμης δημόσιας δαπάνης των έργων, η οποία και συγχρηματοδοτείται,

  • Οι εντάξεις ανέρχονταν σε ποσοστό (επι του εκχωρημένου ) 107,25%
  • Οι συμβάσεις ανέρχονταν σε ποσοστό (επι του εκχωρημένου ) 50,26%
  • Οι πληρωμές ανέρχονταν σε ποσοστό (επι του εκχωρημένου )20,80%

 

Σε ό,τι αφορά το ΠΕΠ Δυτικής Μακεδονίας σε ποσοστό επιλέξιμης δημόσιας δαπάνης των έργων, η οποία και συγχρηματοδοτείται,

  • Οι εντάξεις ανέρχονταν σε ποσοστό (επι του εκχωρημένου ) 57,83 %
  • Οι συμβάσεις ανέρχονταν σε ποσοστό (επι του εκχωρημένου ) 28,75 %
  • Οι πληρωμές ανέρχονταν σε ποσοστό (επι του εκχωρημένου)22,42%.

 

Πέραν των έργων που εντάχθηκαν παραδώσαμε και σημαντικές μελέτες, που είχαν ήδη συμβασιοποιηθεί καθώς και έργα με άμεση δυνατότητα ένταξης.

 

Δόθηκε προτεραιότητα :

-      Σε σημαντικά οδικά έργα στα αστικά κέντρα και σε οικισμούς, καθώς με την κατασκευή και ολοκλήρωσή τους θα συμβάλουν καθοριστικά στην επίλυση κυκλοφοριακών προβλημάτων και θα αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων.

-     Σε έργα   για την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ηπείρου και της Δυτικής Μακεδονίας, στενή συνεργασία με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού,

-  Στην υλοποίηση των μεγάλων έργων, και τη χρηματοδότηση μεγάλων έργων από τα Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα .

-    Στην υλοποίηση των έργων της Διαχείρισης απορριμμάτων στην περιοχή της Ηπείρου, δεδομένου ότι υπήρχε μεγάλη υστέρηση, η οποία οφειλόταν τόσο στην έλλειψη πολιτικής βούλησης για τη λύση των προβλημάτων, όσο και στην άρνηση της τοπικής κοινωνίας να αποδεχτεί τη λειτουργία του ΧΥΤΑ στην περιοχή τους.

Ωστόσο με συνεχή διαβούλευση και σεβασμό στις τοπικές κοινωνίες ΠΕΤΥΧΑΜΕ :

  • Την ολοκλήρωση του έργου της κατασκευής του ΧΥΤΑ Ελληνικού, το οποίο έχει τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία.
  • Τη δρομολόγηση το κλεισίματος του ΧΑΔΑ Δουρούτης και τη δημοπράτηση του έργου της αποκατάστασής της, προϋπολογισμού ύψους 7,8 εκ. €.
  • Τη δρομολόγηση για κατασκευή εργοστασίου επεξεργασίας στερεών αποβλήτων με την εξασφάλιση της χρηματοδότησης της οριστικής τεχνικής μελέτης της μονάδας επεξεργασίας στερεών αποβλήτων και ΧΥΤΥ προϋπολογισμού 400.000,00 € από το ΠΔΕ.
  • Την αποκατάσταση, μέσω της τεχνικής βοήθειας, των σαράντα οκτώ (48) υφιστάμενων ΧΑΔΑ και την ένταξή τους στο ΕΣΠΑ.

-          Στην προστασία του περιβάλλοντος και τη δρομολόγηση των απαραίτητων βιολογικών καθαρισμών

-          Στην προώθηση έργων και προγραμμάτων με στόχο την προστασία των οικοσυστημάτων τόσο της Ηπείρου, όσο και της Δυτικής Μακεδονίας.

-          Στη βελτίωση των δομών και την αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας.

-          Στην ενεργοποίηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και την αξιοποίηση των Αναπτυξιακών Προγραμμάτων.

-          Στην επιτάχυνση του Αναπτυξιακού Νόμου και την προώθηση ιδιωτικών επενδύσεων.

Ο Αναπτυξιακός Νόμος αποτέλεσε για εμάς, το βασικό εργαλείο της νέας αναπτυξιακής πολιτικής που εφαρμόσαμε στην περιοχή και τον αξιοποιήσαμε με τον πλέον αποδοτικό τρόπο, δίνοντας προστιθέμενη αξία, απ’ άκρη σ’ άκρη σε Ήπειρο και Δυτική Μακεδονία, στον πρωτογενή, στο δευτερογενή και στον τριτογενή τομέα.

Δώσαμε καθημερινό σκληρό αγώνα για την καταπολέμηση νοσηρών φαινομένων του παρελθόντος και μέσα από μια σειρά αλλαγές και ενδελεχή έλεγχο για τη διάθεση των όποιων κονδυλίων, βάλαμε τα θεμέλια για την αναπτυξιακή προσπάθεια για όλους, χωρίς ταμπέλες και χωρίς εξαιρέσεις.

Με σκληρή και μεθοδική δουλειά, βάλαμε στόχους, κλείσαμε τρύπες του παρελθόντος και πετύχαμε την καλύτερη δυνατή στήριξη της επιχειρηματικότητας, ενώ έγκαιρα ενεργοποιήσαμε ένα ακόμη αναπτυξιακό εργαλείο, τον Νέο Επενδυτικό Νόμο (ν. 3908/2011) και σε συνεργασία με τις Περιφέρειες ιδρύθηκαν και λειτούργησαν τα «Γραφεία Εξυπηρέτησης Επενδυτών» και ήδη μέχρι τις 30 Ιουνίου 2011, υπήρχαν κατατεθειμένες αιτήσεις νέων επενδυτικών σχεδίων τόσο στην Ήπειρο, όσο και στη Δυτική Μακεδονία.

ΚΑΤΑΒΑΛΑΜΕ όλες τις προηγούμενες οφειλές κατά το έτος 2010 και το 1ο εξάμηνο του 2011 και

ΕΓΚΡΙΝΑΜΕ την ένταξη (248) επενδυτικών σχεδίων στα κίνητρα του Αναπτυξιακού Νόμου :

  • Εκατόν εξήντα έξι (166) (ΗΠΕΙΡΟΣ) επενδυτικά σχέδια συνολικού κόστους 141,4 εκ. ευρώ, με το ύψος της επιχορήγησης να φτάνει τα 70,3 εκ. ευρώ και
  • Ογδόντα δύο (82) (Δυτ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ) επενδυτικά σχέδια συνολικού κόστους 47,5 εκ. ευρώ, με το ύψος της επιχορήγησης να φτάσει τα 20,4 εκ. ευρώ.