Δήμητρα Γεωργακοπούλου - Μπάστα

Σύσκεψη στην Περιφέρεια για την τουριστική προβολή της Ηπείρου

Με στόχο να κατατεθούν προτάσεις ώστε να αυξηθεί η αποτελεσματικότητα των δράσεων που θα επιλεγούν στο πλαίσιο της προκήρυξης για την προώθηση και προβολή του τουριστικού προϊόντος της Ηπείρου η Γενική Γραμματέας Περιφέρειας Δήμητρα Γεωργακοπούλου-Μπάστα συγκάλεσε το βράδυ της Δευτέρας(19/4/10) σύσκεψη με τη συμμετοχή των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, του ΕΟΤ, των εμπλεκόμενων φορέων στον τομέα του τουρισμού και υπηρεσιακών παραγόντων της Διαχειριστικής Αρχής και της Διεύθυνσης Σχεδιασμού και Ανάπτυξης.

 20 4syskepsi gia toyrismo «Για την Περιφέρεια Ηπείρου, ο τουρισμός είναι μια πολύ σημαντική υπόθεση. Πάντα πίστευα και πιστεύω ότι για τα μεγάλα και σημαντικά, χρειάζεται διάλογος και συναντίληψη. Μπορεί ο πήχης να είναι ψηλά, αλλά πιστεύω, ότι οι μεγάλες προσπάθειες είναι αυτές που καθορίζουν το παρόν και ορίζουν το μέλλον», υπογράμμισε η Γενική Γραμματέας στην τοποθέτησή της κατά την έναρξη της σύσκεψης.

Ταυτόχρονα, ζήτησε από τους συμμετέχοντες τη συνδρομή τους, τη συνεργασία τους και τις προτάσεις τους, ώστε να αποδώσει τα μέγιστα η προσπάθεια για ανάπτυξη του τουρισμού και βελτίωση των παρεχόμενων τουριστικών υπηρεσιών στην Ήπειρο.

«Ο τουρισμός αποτελεί ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτει ο τόπος μας και όλοι συμφωνούμε, ότι θα πρέπει να αξιοποιηθεί και να προβληθεί σε τέτοιο βαθμό, ώστε τελικά να καταφέρει να στηρίξει αναπτυξιακά και τους επιχειρηματίες αλλά και τις ίδιες τις τοπικές κοινωνίες», τόνισε η Γενική Γραμματέας σε άλλο σημείο της τοποθέτησής της ξεκαθαρίζοντας πως και για την ίδια ο τουρισμός αποτελεί άμεση προτεραιότητα, καθώς είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την εν γένει ανάπτυξη και των τεσσάρων Νομών και αποτελεί ένα σημαντικό κεφάλαιο της οικονομικής δραστηριότητας στην περιοχή.

Αναφερόμενη στη νέα στρατηγική που έχει αρχίσει να εφαρμόζει το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού, υπογράμμισε πως επιδιώκει την ανάπτυξη των επενδύσεων, δίνοντας έμφαση στην ποιότητα και την εξέλιξη του τουριστικού προϊόντος, μέσα από το πρότυπο της «πράσινης» τουριστικής ανάπτυξης.

«Σε αυτή την κατεύθυνση, η Ήπειρος παρουσιάζει ένα μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα για την ανάπτυξη του τουρισμού λόγω της πολυμορφίας του τοπίου, του πολιτιστικού της πλούτου και των αξιόλογων φυσικών πόρων που διαθέτει και ως τουριστικός προορισμός διαθέτει μια μοναδική κληρονομιά», επεσήμανε η κ. Γεωργακοπούλου-Μπάστα υπογραμμίζοντας πως θα πρέπει να δοθεί έμφαση στην ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού συνδυάζοντας ταυτόχρονα ένα υψηλό επίπεδο παροχής υπηρεσιών. Παράλληλα, έδωσε το στίγμα πως «θα πρέπει να αξιοποιηθεί κάθε ευρώ με σύνεση και φειδώ από όλους».

Να σημειωθεί πως η Περιφέρεια Ηπείρου πρόκειται άμεσα να προβεί σε διεθνή διαγωνισμό για την επιλογή αναδόχου υλοποίησης του έργου που αφορά την κατάρτιση, εξειδίκευση και εφαρμογή ενός επικοινωνιακού σχεδίου προώθησης και προβολής του τουριστικού προϊόντος της Ηπείρου, για την περίοδο 2010-2012. Το έργο της τουριστικής προβολής χρηματοδοτείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού προγράμματος  «Θεσσαλίας-Στερεάς Ελλάδας-Ηπείρου» 2007 – 2013» και ο προϋπολογισμός του ανέρχεται στο ποσό του 1.138.000 ευρώ.

«Μέσα από την υλοποίηση αυτού του έργου, στοχεύουμε να προβληθεί, όσο το δυνατόν αρτιότερα, το τουριστικό προϊόν της Περιφέρειας με όλα τα σύγχρονα μέσα» είπε η Γενική Γραμματέας και ανέπτυξε μια  σειρά από δράσεις όπως:

  • Τουριστική προβολή της Ηπείρου μέσα από το διαδίκτυο.
  • Σχεδιασμός και παραγωγή έντυπου προωθητικού υλικού (τουριστικός οδηγός, Τουριστικοί χάρτες, χάρτες διαδρομών Θεματικά φυλλάδια).
  • Σχεδιασμός και παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού.
  • Προωθητικές ενέργειες, όπως συμμετοχή σε διεθνώς αναγνωρισμένες τουριστικές εκθέσεις.
  • Προβολή στα  Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης

Από την πλευρά τους τόσο οι Νομάρχες κ.κ. Βασίλης Ιωάννου, Γιώργος  Παπαβασιλείου και Βασίλης Γιόγιακας όσο και οι εκπρόσωποι των φορέων στις τοποθετήσεις τους επεσήμαναν την αναγκαιότητα αξιολόγησης της προηγούμενης δράσης που χρηματοδοτήθηκε από το Γ’ ΠΕΠ, την προώθηση στοχευμένων δράσεων, καθώς και τη συνεργασία όλων των φορέων ώστε να μην υπάρχει αποσπασματική παρουσία (π.χ. στις εκθέσεις).

Κλείνοντας η Γενική Γραμματέας δεσμεύτηκε πως θα γίνουν αποδεκτές και θα αφομοιωθούν οι παρατηρήσεις των φορέων τόσο κατά την προκήρυξη όσο και κατά την υλοποίηση του έργου της τουριστικής προβολής και ανακοίνωσε τη θεσμοθέτηση σταθερής συνεργασίας μέσα από τη συγκρότηση μόνιμης επιτροπής στην οποία θα εκπροσωπούνται όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς.